روزی فیلسوف بزرگی که از آشنایان سقراط بود، با هیجان نزد او آمد و گفت: سقراط می دانی راجع به یکی از شاگردانت چه شنیده ام؟
سقراط پاسخ داد: لحظه ای صبر کن، قبل از این که به من چیزی بگویی از تو می خواهم آزمون کوچکی را که نامش سه پرسش است پاسخ دهی.
مرد پرسید:سه پرسش؟ سقراط گفت:بله درست است.
قبل از این که راجع به شاگردم با من صحبت کنی، لحظه ای آنچه راکه قصد گفتنش را داری امتحان کنیم.
اولین پرسش حقیقت است. کاملا مطمئنی که آن چه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟
مرد جواب داد: نه، فقط درموردش شنیده ام.
سقراط گفت:بسیارخوب، پس واقعا نمی دانی که خبر درست است یانادرست. حالا بیا پرسش دوم رابگویم!
آن چه راکه در مورد شاگردم می خواهی به من بگویی خبرخوبی است؟ مرد پاسخ داد:نه، برعکس…
سقراط ادامه داد:پس می خواهی خبری بد در مورد شاگردم که حتی در مورد آن مطمئن هم نیستی بگویی؟
مردکمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت.
سقراط ادامه داد: و اما پرسش سوم سودمند بودن است. آن چه را که می خواهی درمورد شاگردم به من بگویی، برایم سودمند است؟
مردپاسخ داد: نه، واقعا…
سقراط نتیجه گیری کرد: اگر می خواهی به من چیزی را بگویی که نه حقیقت دارد و نه خوب است و نه حتی سودمند است، پس چرا اصلا آن را به من می گویی؟
کاش بتونیم همیشه قبل از اینکه راجع به کسی حرف بزنیم این سه سوال از خودمون بپرسیم.نه؟
جمعه نیست ولی، حرف دله دیگه ...
همزمان با انتشار موج بیداری در ممالک اسلامی، دشمن خونخوار و سفاک و البته حیله گر، تلاش نموده است تا نسخه های بدلی و انحرافی برای به انحراف کشاندن این موج ارایه نماید.
در راستای این امر، دشمن دست به دامان یکی از مهره های دست نشانده در خاورمیانه شده است که البته به حق برای تربیت وی، زحمات بسیاری متقبل شده است و این مهره نیز شخصی نیست بجز « ملک عبدالله دوم » پادشاه اردن.
پیرو اطلاع رسانی یک وبسایت، با خبر شدیم که پادشاه اموی نسب فراماسون فراماسون زاده ی مورد حمایت یهود، یعنی « ملک عبدالله دوم » و طرفدارانش، تحرکات تازه ای را در عالم وب آغاز کرده اند و در ادعایی بی شرمانه، « ملک عبدالله دوم » را نعوذ بالله « مهدی موعود » خوانده اند!
در این بین در طی چند روز اخیر، وبلاگ های متعددی در جهت حمایت از « عبدالله دوم » و معرفی وی به عنوان « مهدی موعود » شکل گرفته است و در طی آن ها، نسب دروغین وی و ادعای وی مبنی بر انتساب به خاندان مطهر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) مورد سوء استفاده قرار گرفته و در قالب مطالبی کوتاه به زبان های گوناگون، به معرفی وی و شباهت وی با مهدی موعود!!! (نعوذ بالله) پرداخته شده! و به مسلمانان در مورد نزدیکی ظهور و خروج وی، بشارت داده شده است.( http://9944.blogfa.com---http://islam-king.blogfa.com)و..
وقاحت وبلاگ های مذکور تا آن جا است که مادر جاسوسه ی « عبدالله دوم » یعنی « آنتونیت آوریل گاردنر » که انگلیسی بوده است را نعوذ بالله به حضرت نرجس (سلام الله علیها) که اهل بلاد روم بوده اند، شباهت داده و « عبدالله دوم » را همان مهدی موعود که مادرش اهل بلاد مغرب زمین است، دانسته اند! این مسئله، دلالت بر دسایس بزرگ پشت این تحرکات دشمن دارد.
در هر حال به نظر می رسد که تحرکات « عبدالله دوم » پادشاه اردن که به جرأت شبیه ترین فرد عصر حاضر به سفیانی موصوف در روایات است، وارد مرحله ی جدید شده است و هشدار هایی که این حقیر(نویسنده سایت موعود) ، در مقالات سال قبل خود، پیرامون خطرات این پادشاه شیطان صفت داده بود، رنگ واقعیت به خود گرفته است
گرچه ممکن است، مطالب مندرج در وبلاگ های مذکور، تنها بخشی از یک جنگ روانی ساده باشد، اما با توجه به شباهت های « عبدالله دوم » با سفیانی روایات، باید این تحرکات را جدی تلقی نمود.
با توجه به این مطالب، به نظر می رسد که رویارویی « عبدالله دوم » با ایران، وارد فاز جدیدی شده است و نقشه های شوم این مهره ی کثیف استعمار، سمت و سوی جدیدی یافته است.
منبع: سایت موسسه فرهنگی موعود http://www.mouood.org
خدا بخواد جنسامون داره جور میشه( الله اعلم)
از امام باقر علیه السلام روایت شده که فرمود: « دو نشانه پیش از این امر { ظهور } است.
ماه گرفتگی در پنجم ماه و خورشید گرفتگی در پانزدهم ماه، چنین حادثه ای از زمانی که آدم به زمین هبوط کرده است اتفاق نیفتاده است و در این هنگام محاسبات منجمان از درجه اعتبار ساقط می شود.»
ابوبصیر از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: « خورشید در پنجم ماه رمضان، قبل از قیام قائم علیه السلام می گیرد»
از امام باقر علیه السلام روایت شده که فرمود: « دو نشانه قبل از قیام قائم به وقوع می پیوندد که از زمان هبوط حضرت آدم ‹ ع › به زمین تاکنون سابقه نداشته است، خورشید در نیمه ماه رمضان و ماه در آخر ماه رمضان می گیرد»
راوی گفت: « ای فرزند رسول خدا ‹ ص ›! خورشید در آخر ماه و ماه در نیمه آن می گیرد. »
امام باقر علیه السلام فرمود: « من به آنچه می گویی آگاهم، ولی این دو نشانه از زمان هبوط آدم ‹ ع › بی سابقه بوده است»
منابع:
بحارالانوار، ج52، ص 207، حدیث 41 و 43
بسیاری از روایات، ما را از تعیین محدوده زمانی برای ظهور حضرت به شدت نهی کرده و شیعیان را امر کرده اند که هر که را چنین کرد تکذیب کنند و دروغ گو بشمارند؛ زیرا این مطلب در زمرة اسرار الهی است و کسی آن را نمی داند؛ امام صادق(ع) به محمدبن مسلم فرمودند:
محمد! اگر کسی وقتی از جانب ما برای ظهور حضرت مهدی(ع) نقل کرد، از تکذیب کردن او نترس! چرا که ما برای احدی تعیین وقت نمی کنیم.وقتی فضیل از امام باقر(ع) می پرسد که آیا این مسئله وقت مشخص دارد؟ حضرت سه مرتبه می فرمایند: «آنها که وقت تعیین می کنند دروغ می گویند. یکی از یاران امام ششم(ع) به ایشان عرضه می دارد: این مسئله ای که چشم انتظارش هستیم کی خواهد آمد؟ حضرت می فرمایند:
ای مهزم! آنها که وقت تعیین کنند دروغ می گویند، آنها که عجله کنند هلاک می شوند و آنها که تسلیم امر خداوند باشند نجات می یابند و به سوی ما باز می گردند.
البته نهی از تعیین وقت، شامل نشانه های حتمی ظهور نمی شود؛ چرا که خود معصومین(ع) در این موارد به فاصلة زمانی میان حدوث آن نشانة حتمی و ظهور حضرت اشاره کرده اند که مثلاً از ابتدای شورش سفیانی تا قیام حضرت بیش از 9 ماه طول نخواهد کشید یا مثلاً 15 روز پس از شهادت نفس زکیّه حضرت در مکه ظهور می کنند. ولیکن دیگر نشانه ها حداکثر به این اشاره می کنند که ظهور آن وجود مقدس نزدیک شده است و نه بیش از این.
بسمه تعالی
چندی است که اتفاقات مهمی در عالم اسلام رخ داده است که با روایاتی که علایم ظهور و حوادث آخر الزمان را گزارش میکنند شباهت های زیادی دارند.
سوال این است که آیا این اتفاقات را می توان به یقین جزء علایم ظهور دانست یا تنها باید امیدوار باشیم؟
ابتدا نگاهی به علایم ظهور در روایات می اندازیم :
این علایم بنا بر توضیحات آیت الله کورانی در کتاب عصر ظهور و روایات بحار الانوار ج 53بررسی میشود.
1-قیام مردم مصر و کشته شدن حاکم آنها سپس هرج و مرج و از هم پاشیدگی مصر و ورود نیروهای غربی به مصر برای مهار بحران.
2- قیام مردم یمن و ظهور مردی به نام یمانی .
3- مرگ عبدالله پادشاه احتمالا عربستان و مخفی نمودن مرگ او از مردم و در گیری بین باز ماندگان او بر سر قدرت و از هم پاشیدن نظام حکومتی عربستان.
4- ظهور سفیانی در دمشق پس از یک دوره درگیری با گروه های طالب قدرت و هم زمانی این حوادث با ورود نیروهای غربی به مصر.
5- حرکت سید خراسانی و نیروهای تحت فرماندهی او به فرماندهی شعیب بن صالح به مقابله با سپاه سفیانی.
و...
در روایات بسیار اشاره شده که هرکس وقت ظهور راتعیین کند دروغگوست .با این وجود و با مشاهده این همه ظلم و فساد در دنیا که در کتابهای مختلف ( عناوین آرشیو شده در پایین صفحه ) درباره نشانه های فرعی عصر ظهور اشاره شده میشه امیدوار بود که این شورشها به ظهور منتهی بشه ان شاءا...
مرگ ملک عبدالله پادشاه ظالم حجاز در آستانه ظهور که قرنها پیش توسط ائمه اطهار(ع) پیش بینی شده ، یکی از مهمترین نشانه های قریب الوقوع بودن ظهور است و در واقع می توان آن را کلید آغاز شمارش معکوس وقایع ظهور در نظر گرفت تا جائی که صادق آل محمد(ص) می فرمایند :
که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم!
امام صادق (ع) :
آنگاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز.و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود. ( بحار 52 ص 210 و 240 )
اما زمان علیه السلام در نامه ای به یکی از سفیرانش فرمود :
پدرم که- درود خدا بر او باد- با من عهد کرده که در جاهای دور و پنهان سکونت کنم تا این امر مخفی بماند و محل سکونتم از گزند گمراهان و دشمنان در امان باشد پس به سوی کوههای بلند رفته ام و از دشت صحرا دوری کرده ام و منتظرم تا روز موعود فرا رسد وترس از بین برود..(منتخب الاثر ص 354 کشف الغمه ج 3ص 316)
امام صادق علیه السلام : تهران چنان میشود که قصرهایش همچون قصرهای بهشتی و زنانش همچون حورالعین هستند لباس کافران را میپوشند و زندگی شان همچون جباران است برزین ها سوارمیشوند وازهمسرانشان فرمانبری ندارند و درآمد همسرشان برای آنها کافی نیست از دست آنها به سوی قله ها واز پناهگاهی به پناهگاهی دیگر بگریزید همچون روباهی که از با بچه های خود فرار میکند .(بحار الانوار ج 52 ص 258 . منتخب الاثر ص 430)
+ خواهید به سوی دوست پرواز کنید، یا زندگی دوباره آغاز کنید، یک پنجره از اتاق تنهائیتان، هرصبح به سمت کربلا باز کنید.